Elena Vladareanu


istorie recenta

asa stau lucrurile:

mama nu va pleca niciodata

din romania

tata nu va pleca niciodata

din romania

daca mori nu vei mai pleca niciodata

din romania

sampoanele pe care le aduc

din baile hotelurilor tale europa

au toate acelasi parfum

ca apa de colonie margaritar

cumparata din tutungerii

nu intelegi ca lucrurile nu-s chiar atat de diferite

acolo unde

tu nu vei mai ajunge?

__________________________________

sunt bustul 90 cm

sunt talia subtire

si soldurile obraznice

sunt calciu in limitele normale

fier si magneziu

sunt doi litri de lichide pe zi

si frunze fragede de salata

sunt soia si acizi grasi omega3

si „cere-i stilistului tau un bob asimetric”.

sunt cel putin jumatate de ora de mers pe jos zilnic

si o viata activa

sunt vintage si SH si apa de gura

sunt parfum 51 de euro 50 ml:

incearca-l intotdeauna pe piele inainte de a cumpara.

sunt „fii sigura ca te reprezinta”.

_________________________________

copilul are nevoie de un avocat. Cine se ofera?

Cat timp de calitate i se ofera

S-a luat in calcul conceperea unui fratior sau o surioara pentru el

Cat timp va fi alaptat

Avocatul tatalui

Tatal are nevoie de un avocat. Cine se ofera?

Cine doarme mai mult

Cine munceste mai mult

Cine sta mai mult cu copilul

Cine se distreaza mai mult

Cine iese mai mult

Cine vede mai multe filme

Cine citeste mai multe carti

Cine vede mai multe spectacole

Cine intalneste mai multi oameni

Cine spala mai multe vase

Cine face mai des mancare

_____________________________________

Imediat dupa ’90, santierul la care lucram s-a desfiintat si am ramas pe drumuri. Nu m-a mai angajat nimeni. Unii si-au gasit vanzatori pe la magazine, buticuri, pe mine nu m-a lasat barbatu’. Altii s-au apucat iar de scoala. Eu nu am fost ins tare. Unde sa te apuci la 40 de ani de invatat?! Acum parca imi pare rau, dar daca asa am gandit atunci… De la 40 de ani stau la mana lui. De-aia ii spun tot timpul lui fii-mea, sa nu ramai niciodata la mana barbatului. Nu-mi zicea nimic, ca e baiat bun, dar cand si cand tot zicea: la ce-ti mai trebuie o fusta, nu ai destule?! Ca iar le-ai dat lu’ ma-ta si lu’ tac-tu, eu muncesc ca prostu’ si tu le duci lor. Nu era adevarat. Si asa am inceput sa pastrez fiecare bon si bonulet, nu am cumparat un cap de ata in 25 de ani fara sa scriu aici. Totul e aici, in caietul de socoteli. Socoteli la sange. Si unde sa ma fi dus cu patru copii? Tot timpul am tinut doua case. Cat au fost copiii la scoala, munceam si la soacra-mea, unde stateau ei, si acasa. Copiii s-au facut mari, au plecat, socrii au murit, casele au ramas, treaba nu se termina niciodata. Pai, ma mai infurii pe barbatu-miu, ca nu stie ce fac toata ziua. Cum ce fac? Nici nu am timp sa mananc, de multe ori uit sa si beau apa. El nu ma crede. Mancare, piata, spalat, calcat, curat, gradina.

Daca s-ar plati munca asta pe care o faci tu zilnic, cat ai cere? Sa se plateasca? Nu te crede nimeni. Doar o femeie stie cu ce eforturi se tine o casa.

Lasă un comentariu